DGKu
motorový pracovný vozeň, vyrábaný v ZSSR, určený pre prepravu materiálu (a manipuláciu s ním), osôb a koľajových vozidiel. V prednej časti je motor, v strede kabína s konzolovým žeriavom a na konci nákladná plošina. Obe nápravy sú hnacie. Stroj je vybavený zdržovou brzdou ovládanou ručne alebo stlačeným vzduchom. Ručná brzda sa ovláda kolesom z kabíny, tlakovzdušná brzda priamočinná je ovládaná dvoma brzdovými kohútmi, samočinná brzda je ovládaná brzdičom Kazancev.
Technické údaje:
Dĺžka: 12,60 m
Hmotnosť: 32 t
Max. rýchlosť: 80 km/h
Nosnosť plošiny: 3 t
DGKu 5 č. 1825, ŽSR
Foto: Peter Bado, Bratislava hl. st., 3.10.2005
Foto: Peter Bado, St. Plzenec, 16.2.2006
DGKu 5 č.2090, ŽSR
Foto: Mátyás Tomolya, Zvolen, 10.9.2005
DGKu 5.1 č.2820 ČD SDC Olomouc
Foto 1, 2: Peter Bado, Zábřeh na Morave, 31.10.2005
Foto 3: PhDr. Zbyněk Zlinský, Letohrad, 13.1.2007
DGKu 5.1 č.2925 r.v.: 1980 ČD SDC Praha
Foto: Peter Bado, Nymburk, 8.8.2007
DGKu 5 č.3105 ŽSR
Foto: Mátyás Tomolya, Zvolen nákl.st., 10.9.2005
DGKu 5 č. 3115 ČD SDC ST Pardubice
Foto: Peter Bado, DKV Č. Třebová, 5.5.2006
DGKu 5.2 č.3120 ČD
Foto: PhDr. Zbyněk Zlinský, Pardubice, 6.9.2004
Foto: Peter Bado, Stříbro, 7.1.2006
DGKu 5 č.2080 ŽSR
Foto: Marfin Paučo, Hronská Dúbrava, 3.7.2006