EDK 300/5
dieselelektrický koľajový otočný žeriav na dvoch trojnápravových podvozkoch. Je vybavený vlastným pohonom pojazdu, ktorý sa využíva len pre pohyb pri práci, posune a krátkom presune na pracovné miesto. Poháňané sú vnútorné nápravy podvozkov. Používa sa hlavne na stavebno montážne práce. Výložník je výsuvný a kyvný, v závislosti od bremena je nutná demontáž trolejového vedenia. Žeriav nemá ochranný ani protizávažový vozeň.
Technické údaje:
Dĺžka: 12,5 m
Nosnosť: 50 t
Hmotnosť: 100 t
Max. rýchlosť vo vlaku: 80 km/h
Rýchlosť vlastným pohonom: max. 100m/min
EDK 300/5 č. 56 TSS Pce/H.Králové
Foto: PhDr. Zbyněk Zlinský, H. Králové hl.n., 7.10.2006
EDK 300/5 č. 62 TSS Pce/Ústí n.L.
Foto: Peter Bado, Děčín východ, júl 2005
EDK 300/5 č. 78 ŽSR
Foto: Peter Bado, Bratislava hl.st., 3.10.2005
EDK 300/5 č. 42 Tomi Remont
Foto: Robert Vlasák + Martin Jančík
EDK 300/5 č. 55 Tomi Remont
Foto: Peter Bado, Stříbro, 12.6.2006
Foto: Robert Vlasák + Martin Jančík:
Stříbro, 10.6.2006 (foto 1); MO Brodek u Přerova, 2005 (foto 2); Pacov, jún 2005 (foto 3)
Okříšky, 2004 (foto 1); Leština u Světlé nad Sázavou (foto 2)
Třebovice - Rudoltice, vkládanie posledného mostného provizória v historii MO Brodek u Přerova (foto 3)
Křižanov (prvé použitie nástavcov pre uchytenie časti výhybiek)
Cementáreň Prachovice, 5. až 8.5.2006
EDK 300/5 č. 79 ČD SDC Plzeň
Foto: Robert Vlasák + Martin Jančík
Foto: Peter Bado, Pňovany, 7.8.2007
Foto: Robert Vlasák + Martin Jančík:
EDK 300/5 č. 42 + 56, Uhersko (foto 1)
EDK 300/5 č. 42 + 55, Bohumín, 2003 (foto 2), Grygov, 2004 (foto 3)
EDK 300/5 č. 42 + 55, Černý Kříž, 2003
EDK 300/5 č. 42 + 55, MO Brodek u Přerova (foto 1); Lupěné - Hoštejn, 2006